Hjem / Artikler

Slik kutter regnskapsbyråer IT-kostnader med Effortless365

Regnskapsbyråer har mer enn nok å gjøre. Når IT blir en tidstyv og kostnadsdriver, er det på tide å tenke nytt. Med Effortless365 får du full kontroll på lisenser, brukere og sikkerhet – uten behov for egne IT-ressurser. Resultatet? Mindre administrasjon og mer tid til kundene.
Regnskapsfører som ser opptatt ut med både IT-ansvar og regnskap for regnskapsbyråer.

Enklere IT-hverdag gir deg mer tid til kundene

Vi opplever ofte at regnskapsbyråer preges av høyt tempo og mange varierte og manuelle oppgaver. Ofte finnes det ikke en dedikert IT-ressurs, som gjør at ansvaret ofte faller på en eller flere regnskapsførere som må håndtere IT ved siden av sine kjerneoppgaver. Dette stjeler verdifull tid som kunne vært brukt på kundearbeid, og det gir sjelden best mulig resultat, hverken for IT-driften eller kundeleveransene.

I tillegg, så stilles det stadig høyere krav når det kommer til datasikkerhet, dokumentasjon og IT-drift. I mange tilfeller blir den ansvarlige for IT konsumert av disse oppgavene, og får dermed ikke kapasiteten til å sjonglere mellom kjerneoppgaver og IT-oppgaver. Dette gjør at IT ofte blir sett på som en tidstyv, og en stor utfordring i mange regnskapsbyråer. Med Effortless365 får regnskapsbyrået en løsning som er enklere å bruke, gir bedre kontroll og som resulterer i lavere kostnader.


Full kontroll på lisenser og brukere

De fleste regnskapsbyråer benytter seg av Microsoft 365-miljøer, men ofte så mangler de oversikt over hva de faktisk betaler for. Vanlige spørsmål man stiller seg selv er gjerne: “Hvilke lisenser er i bruk?”, “Hvilke brukere er aktive?” og “Er det noen som har sluttet, men fortsatt koster penger?”. Det er ikke uvanlig at lisensene til tidligere ansatte fortsetter å løpe uten at noen merker det. Spesielt med løpende betaling, så kan det raskt bli en stor unødvendig kostnad over tid. Derfor gir vi en samlet oversikt over alle lisenser, brukere og kostnader. Dette gir deg oversikten du trenger for å identifisere de unødvendige kostnadene og redusere overforbruk.


Effektiv onboarding og offboarding av ansatte

Når nye ansatte begynner, må de få tilgang til riktige systemer. Samtidig må tidligere ansatte fjernes på en effektiv måte. For mange regnskapsbyråer betyr det at de må ringe en ekstern IT-leverandør som håndterer dette. Her medfører det gjerne ytterligere kostnader i form av support-timer, men også ventetid. Gjennom Effortless365 kan du enkelt fjerne og administrere dette selv på noen få minutter, og vi er alltid tilgjengelig med en responstid på gjennomsnittlig 8 sekunder.

Samarbeid mellom mennesker som viser hva annet man kan bruke tiden på med mindre IT-administrasjon.


Mer tid til kundene gir bedre lønnsomhet

Når regnskapsførerne endelig blir ferdig med de nødvendige IT-oppgavene sine, så kan de bruke tiden sin på det de er best på. Man kan oppnå denne posisjonen enklere ved å bruke vår Effortless365-klient. Dette gir deg den oversikten du trenger, og tillater deg å fokusere på kjernevirksomheten og lønnsomheten. 

Det er nettopp derfor Effortless365 passer perfekt for regnskapsbyråer som ønsker å jobbe smartere, enklere og mer kostnadseffektivt.

Del innlegget: